zachęcam do wspólnych zabaw i gier rodzinnych:
Panic lab
Pierwszy gracz rzuca czterema kośćmi, z których trzy określają odpowiednio kolor, kształt i wzór ameby; a czwarta "laboratorium", z którego uciekła ameba oraz kierunek jej ucieczki.
Od tego momentu wszyscy gracze grają jednocześnie. Wśród rozłożonych w koło kart z amebami oraz laboratoriami, uczestniczy muszą odnaleźć laboratorium wskazane przez kość i poruszać się w kierunku ucieczki poszukiwanej ameby. Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotknie odpowiedniego obrazka z poszukiwaną amebą. Następnie wszyscy gracze sprawdzają czy znaleziona została właściwa ameba, a szczęśliwy znalazca w nagrodę otrzymuje żeton zwycięstwa. Osoba, która jako pierwsza zgromadzi pięć takich żetonów wygrywa grę.
Pierwszy gracz rzuca czterema kośćmi, z których trzy określają odpowiednio kolor, kształt i wzór ameby; a czwarta "laboratorium", z którego uciekła ameba oraz kierunek jej ucieczki.
Od tego momentu wszyscy gracze grają jednocześnie. Wśród rozłożonych w koło kart z amebami oraz laboratoriami, uczestniczy muszą odnaleźć laboratorium wskazane przez kość i poruszać się w kierunku ucieczki poszukiwanej ameby. Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotknie odpowiedniego obrazka z poszukiwaną amebą. Następnie wszyscy gracze sprawdzają czy znaleziona została właściwa ameba, a szczęśliwy znalazca w nagrodę otrzymuje żeton zwycięstwa. Osoba, która jako pierwsza zgromadzi pięć takich żetonów wygrywa grę.
Sabotażysta
Gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry albo w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom. Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie. Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści.
Wygrywa gracz, który po zakończeniu trzeciej rundy posiada najwięcej bryłek złota.
Mastermind
Gra planszowa przeznaczona dla dwóch osób, polegająca na odgadnięciu przez jednego z uczestników kodu ułożonego przez drugiego gracza.
Gra planszowa przeznaczona dla dwóch osób, polegająca na odgadnięciu przez jednego z uczestników kodu ułożonego przez drugiego gracza.
LABIrynt
To uniwersalna gra logiczna dla graczy powyżej 6. roku życia. Charakteryzuje się prostymi zasadami, ale mocno aktywizuje wszystkich graczy, w którą jednocześnie może grać nawet 35 osób.
Grając w LABIrynt dzieci nabywają i utrwalają umiejętność orientacji na płaszczyźnie. Uczestnicząc w rozgrywce ćwiczą też koncentrację, logiczne myślenie, przewidywanie i wyciąganie wniosków. Dorosłym, którzy sięgną po LABIrynt, gra dostarczy wiele emocji i umożliwi intelektualną rywalizację, ponieważ wymusza skupienie, podzielność uwagi przy kontrolowaniu ruchów swoich przeciwników oraz przewidywaniu posunięć tak, aby samemu jak najszybciej dojść do celu. Jest w niej duża losowość, która generuje zaskakujące sytuacje a każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
To uniwersalna gra logiczna dla graczy powyżej 6. roku życia. Charakteryzuje się prostymi zasadami, ale mocno aktywizuje wszystkich graczy, w którą jednocześnie może grać nawet 35 osób.
Grając w LABIrynt dzieci nabywają i utrwalają umiejętność orientacji na płaszczyźnie. Uczestnicząc w rozgrywce ćwiczą też koncentrację, logiczne myślenie, przewidywanie i wyciąganie wniosków. Dorosłym, którzy sięgną po LABIrynt, gra dostarczy wiele emocji i umożliwi intelektualną rywalizację, ponieważ wymusza skupienie, podzielność uwagi przy kontrolowaniu ruchów swoich przeciwników oraz przewidywaniu posunięć tak, aby samemu jak najszybciej dojść do celu. Jest w niej duża losowość, która generuje zaskakujące sytuacje a każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Story Cubes
To prosta w założeniach gra, która dostarczy masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to (w zależności od wariantu) dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
To prosta w założeniach gra, która dostarczy masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to (w zależności od wariantu) dziewięć sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Po wyrzuceniu wszystkich kostek rozpoczyna się swoje opowiadanie od słów: "Dawno, dawno temu..." lub "Pewnego razu...". Następnie kontynuuje się historię w oparciu o dziewięć obrazów, które przedstawiają kostki. Można zacząć od dowolnego obrazka, najlepiej jednak od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, a jedyne co cię ogranicza, to twoja własna wyobraźnia.
W Dobble można grać na klika sposobów. W zasadach gry można znaleźć pięć sugerowanych wariantów, z których najpopularniejszy jest wersja, w którym wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Następnie na umówiony sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która już leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają inne rozmiary. Same karty są okrągłe i pełne kolorowych ilustracji roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich jest unikalna i łączy się z innymi kartami jednym i tylko jednym symbolem.
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu.
Jungle Speed (edycja polska). Gra, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i szybkość. Każdy z graczy dostaje karty, których musi się pozbyć podczas gry – aby to zrobić, trzeba w odpowiednim momencie złapać drewniany "totem". Jeśli gracz złapie go w złym momencie albo w ogóle tego nie zrobi - będzie musiał wziąć karty od swoich przeciwników.
Potwory do Szafy to gra dla najmłodszych. Wieczorem świat wygląda inaczej. Tajemnicze cienie pojawiają się na ścianach… Straszydła i różne stwory czają się pod łóżkiem… Nie możesz zasnąć? Boisz się potworów! Zagraj i przegoń je do szafy! Gra zalecana na dobranoc.
W Fasolkach każdy z graczy ma za zadanie zebrać jak najwięcej monet, które uzyskuje się spieniężając posadzone fasolki. Fasolek (na kartach) jest 8 rodzajów, a każdy z graczy ma tylko 2 poletka. Istotne jest, że w każdej rundzie każdy z graczy musi posadzić pierwszą fasolkę z trzymanych w ręku, a w czasie gry nie może ich układać - tasować! Jaką kartę/fasolkę pociągniesz, taka musisz posadzić, chyba że w trakcie handlu z innymi graczami pozbędziesz się z ręki niepotrzebnych fasolek.
Fasolkami można handlować, można się wymieniać, a w kryzysowych sytuacjach nawet oddać za darmo! A jeśli nikt nie chce wziąć... trzeba zaorać pole, bez względu na to co na nim jest, i posadzić fasolkę.
i wiele, wiele innych gier, które można także wypożyczyć. W Gliwicach polecam 2pionki - sklep i wypożyczalnie z grami planszowymi.