środa, 19 lipca 2017

" Mam terapeutÄ™" - pewna historia

"Terapia dała mi SIEBIE"





 Psychoterapia to podróż przez nieznane, ale jest warta swojej ceny. Jestem DorosÅ‚ym Dzieckiem Alkoholika (DDA), wiÄ™c jak siÄ™ domyÅ›lacie moje dzieciÅ„stwo nie byÅ‚o różowe. Ale na tym siÄ™ nie skoÅ„czyÅ‚o. Alkoholizm miaÅ‚ wpÅ‚yw na caÅ‚e moje życie. Åšwiat widziaÅ‚am wyÅ‚Ä…cznie w sposób czarno-biaÅ‚y, nie ufaÅ‚am ludziom, nie radziÅ‚am sobie w bliskich relacjach. Nie lubiÅ‚am siebie. NależaÅ‚am do tych osób, dla których autoagresja byÅ‚a podstawowym „rozwiÄ…zaniem” problemów. Kiedy myÅ›lÄ™ o tym, co daÅ‚a mi terapia, nasuwa mi siÄ™ jedno sÅ‚owo: SIEBIE. Wiem kim jestem, co lubiÄ™, a czego nie. PotrafiÄ™ rozpoznać swoje potrzeby i odpowiadać na nie. Przede wszystkim żyjÄ™ w zgodzie ze sobÄ…. W szarej myszce zobaczyÅ‚am naprawdÄ™ fajnÄ… dziewczynÄ™. PozwoliÅ‚am jej mówić.

Niektórzy z Was piszÄ… na swoich kartkach „miaÅ‚am terapeutÄ™”. Moja terapia zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ formalnie prawie półtora roku temu, ale nie bez powodu na moim zdjÄ™ciu znajduje siÄ™ napis „MAM terapeutÄ™”. Moja psychoterapeutka byÅ‚a pierwszÄ… osobÄ… dorosÅ‚Ä…, która potraktowaÅ‚a moje problemy poważnie, która pokazaÅ‚a mi jak pokochać swoje wewnÄ™trzne dziecko. Niekiedy w chwilach wÄ…tpliwoÅ›ci wracam do jej słów i wiem, że miaÅ‚abym jej wsparcie. Jestem jej wdziÄ™czna, a z siebie dumna.

Dz. cyt. Zdrowa GÅ‚owa